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Reiner – I – Dvořák: 5 Danses Slaves Op.46 & 72 – Brahms: 8 Danses Hongroises WPO

Fritz Reiner Wiener Philharmoniker (WPO)

Dvořák Slavonic Dances Op.46 n°1, 3 & 8; Op.72 n° 2 & 1

Brahms Hungarian Dances n° 5, 6, 7, 12, 13, 19, 21 & 1

Enr/Rec: Wien Sofiensaal 12, 13, 16 & 19 Juni 1960

Prod: Erik Smith – Eng: James Brown

Source: Bande /Tape: LCL-80069 (4 pistes 19 cm/s / 4 tracks 7.5 ips)

En 1960, Fritz Reiner, dans le cadre des accords entre les firmes RCA et Decca, est venu à Vienne sans donner de concert ni diriger à l’Opéra, mais seulement pour enregistrer le Requiem de Verdi, ainsi que ce disque de danses de Brahms et de Dvořák, dans lequel il se montre un maître incomparable avec une subtilité rythmique vraiment fascinante.

L’étude de la période du 12 au 19 juin 1960 montre que le plan de charge de l’orchestre (comme montré ci-dessous) était incroyablement chargé, mais fort heureusement, cela n’a pas affecté la qualité des exécutions de ces danses.

Le terme WPO désigne on le sait la formation de concert de l’Orchestre du Wiener Staatsoper dont l’effectif important permet d’assurer plusieurs prestations simultanées (Opéra, Ballets, enregistrements).

Concernant les enregistrements, Reiner a complété les 12, 13, 16, 19 & 26 juin le Requiem de Verdi commencé en mai, et entre le 12 et le 20 Herbert von Karajan a enregistré une intégrale du Fledermaus de Johann Strauss.

Pour les concerts: les 18 et 19 juin, Mahler Das Lied von der Erde sous la direction de Karajan avec Fritz Wunderlich et Hilde Rössel-Majdan.

Pour l’Opéra: le 12 et le 14 Götterdämmerung (Karajan); le 13 Aïda (Molinari-Pradelli); le 15 et le 17 Arabella (Keilberth le 15 et Hollreiser le 17); le 16 Ballo in Maschera (Molinari-Pradelli); le 18 Entführung aus dem Serail (Krips à la Redoutensaal) / Carmen (Matacic).

High Fidelity (July 1961)

In 1960 Fritz Reiner, as part of the agreements between RCA and Decca, came to Vienna without giving a concert or conducting at the Opera, but only to record Verdi’s Requiem and this disc of dances by Brahms and Dvořák, in which he shows himself to be an incomparable master with a truly fascinating rhythmic subtlety.

A study of the period from 12 to 19 June 1960 shows that the workload of the orchestra (as shown below) was incredibly heavy, but fortunately this did not affect the quality of the recorded performances of these dances.

The term WPO refers to the concert orchestra of the Vienna State Opera Orchestra, whose large number of members makes it possible to give several performances at the same time (opera, ballets, recordings).

Concerning the recordings, Reiner completed Verdi’s Requiem on 12, 13, 16, 19 & 26 June, which he had begun in May, and between 12 and 20 June Herbert von Karajan recorded the complete Fledermaus by Johann Strauss.

For the concerts: on 18 and 19 June, Mahler’s Das Lied von der Erde under the direction of Karajan with Fritz Wunderlich and Hilde Rössel-Majdan.

For the operas: on June 12 and 14, Götterdämmerung (Karajan); on June 13, Aida (Molinari-Pradelli); on June 15 and 17, Arabella (Keilberth on the 15th and Hollreiser on the 17th); on June 16, Ballo in Maschera (Molinari-Pradelli); on June 18, Entführung aus dem Serail (Krips at the Redoutensaal) / Carmen (Matacic).

4 réponses sur « Reiner – I – Dvořák: 5 Danses Slaves Op.46 & 72 – Brahms: 8 Danses Hongroises WPO »

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